torsdag, juli 18, 2024

Design Lab: Harde materialer møter myke former

Populært

H&M Home presenterer sin første Design Lab-kolleksjon, resultatet av et internt eksperiment, utviklet og designet av merkets egne designere.

Kolleksjonen består av et interiør laget i et begrenset antall, men førsteklasses design
standard og kvalitet.

Design Lab-kolleksjonen ble lansert i utvalgte butikker og online på hm.com/home i forrige uke.

Designerne har søkt estetikk som står i skjæringspunktet mellom det abstrakte og håndgripelige, og leker med visuelle så vel som de filosofiske kontraster og hvordan vi oppfatter mykhet og fasthet.

I kolleksjonen er det eksperimentert med forholdet mellom motsatte materialer og former, og designteamet har utforsket dette i forhold til vår menneskelige observasjon.

Resultatet er en kombinasjon av harde materialer og myke former, kombinert med kraften i volum.

– Konseptet og ideen til denne Design Lab-kolleksjonen begynte som en studie og som eksperimentering med former og kraften i volum. Det endte i en spesiell kolleksjon for H&M Home som virkelig viser frem og kombinerer innovasjon, design så vel som kvalitet, sier leder for design og kreativitet i H&M Home, Evelina Kravaev-Söderberg.

Design Lab-kolleksjonen inneholder 11 samleobjekter. De tre større og mindre modellerte skålvasene i glass, som kommer i tre fargenyanser, er multifunksjonelle: De fungerer som en vase – og når de snus fungerer de også som skulpturelle skåler.

Den gjennomsiktige, modulære gulvlampen er en statement-piece, som er tenkt å fungere som en lysskulptur som gir preg til ethvert interiør og hjem.

Det modellerte teppet har en arkitektonisk og skjematisk design, som viser frem den ultimate kombinasjonen av komplementære komposisjoner.

Loungestolen knytter kolleksjonen sammen gjennom kombinasjonen av hardt stål og den myke og luftige svarte polstringen.

– Design Lab er H&M HOMEs refleksjon av tiden vi lever i, hvor ting kan se en vei ut og føles ganske annerledes. Det minner oss på å utfordre det vi observerer og være åpne for nye, stimulerende kombinasjoner, sier konseptdesigner Erica Christofferson i H&M Home.

1,241FansLik
278FølgereFølg

Neste artikkel