KIWIs råeste frukt- og grøntkampanje noensinne har fått fart på salget: – Aldri før har så mange valgt sunnere, sier KIWI-sjefen.
Mens butikkhyllene fylles med marsipan, Kvikk Lunsj og påskegodt, har KIWI gått motsatt vei – og satset knallhardt på frukt og grønt. Resultatet? Et salgsrush uten sidestykke.
– De siste ukene har det tatt helt av. Vi har solgt over 20 prosent mer frukt og grønt enn på samme tid i fjor. Det betyr at tusenvis av kunder har valgt sunnere før påske – og det er en seier for folkehelsa, sier KIWI-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding.
Dobbel bonus og lavere priser
KIWI har i tre uker kjørt kampanje med dobbel bonus på frukt og grønt – hele 30 prosent tilbake på Trumf-kontoen for medlemmer av KIWI PLUSS. Samtidig har de kuttet hylleprisene på mange bestselgere i kategorien.
– Dette er rett og slett den råeste kampanjen vi har hatt. Vi vet at pris er avgjørende for å få folk til å spise sunnere. Når vi kombinerer dobbel bonus med allerede lave priser, blir det et insentiv folk ikke kan si nei til, sier Kjuus.
En grønn påske
Påske er kjent for søte fristelser, men i år har mange også valgt det sunne alternativet. Kampanjen varer helt frem til 2. påskedag, og målet er å inspirere enda flere til å legge litt mer grønt i handlekurven.
– Vi skal selvsagt være billigst på påskesnop også, men vi ønsket å gjøre det like fristende å velge frukt og grønt, sier KIWI-sjefen.
Ifølge Kjuus er det ikke bare snakk om pris – men om å gjøre sunne valg enklere, uten pekefingre.
Slik fungerer det:
📦 Kjøper du frukt og grønt som KIWI PLUSS-medlem, får du 30 % tilbake på Trumf-kontoen.
🍌 Jo sunnere du handler, jo mer sparer du – og jo bedre spiser du.
⏳ Kampanjen varer til og med 2. påskedag.
KIWI ble tidligere kåret til norgesmester i frukt og grønt av Opplysningskontoret for frukt og grønt – og med årets påskekampanje befester kjeden sin posisjon som folkets grønne favoritt.