fredag, september 12, 2025

Norsk Kylling lanserer «Kyllingsnadder» – nye smakfulle nyheter hos REMA 1000

av Elisabeth

Nå blir det enda enklere å lage noe godt med kylling til både middag, kos og raske hverdager. Norsk Kylling lanserer nemlig «Kyllingsnadder» – en helt ny produktserie under Solvinge-merket, eksklusivt hos REMA 1000.

Kombinerer smak, dyrevelferd og enkelhet. Kyllingsnadder-serien består foreløpig av tre produkter, der to er frysevare og en er ferskvare, og selges i REMA 1000-butikker over hele landet. Foto: Norsk Kylling AS.

Enklere, smakfullt og med bedre dyrevelferd

«Vi ser at stadig flere ønsker kylling som både smaker godt og er produsert med bedre dyrevelferd. Alle Solvinge-produktene produseres etter ECC-standarden, og kyllingsnadder-serien er et godt eksempel på hvordan vi jobber med produktutvikling – alltid med fokus på smak, kvalitet og ansvar», sier Gisle Ranum, salgsdirektør i Norsk Kylling.

Kyllingsnadder-serien kommer først med tre produkter – to i frysedisken og én ferskvare:

  • Kyllingkebab: Saftig kebabmarinert lårfilet, grillet, skåret i biter og pakket i to porsjoner.
  • Kyllingnuggets: Sprø, smakfulle nuggets – en klassiker for både store og små.
  • Pulled Chicken: Sous vide-kokt lårfilet med BBQ-smak. Relanseres i nytt design.

Fra uke 38 i REMA 1000

Produktene vil være tilgjengelige i REMA 1000-butikker over hele landet fra uke 38.

«Solvinge er en av de mest solgte merkevarene våre, og vi er glade for å kunne tilby et enda bredere utvalg. Kyllingsnadder gjør det enda enklere for forbrukerne å velge kylling av høyeste kvalitet, produsert etter de beste standardene for både smak og dyrevelferd», sier Sondre Qvist, kategori- og innkjøpssjef i REMA 1000 Norge.

Satser på kylling med høy standard

Norsk Kylling er Norges største produsent av kylling etter ECC-standarden, som gir bedre dyrevelferd. Bare i fjor solgte REMA 1000 nærmere 26 millioner pakker med ECC-kylling fra Solvinge. Mest populær er den klassiske 1000-grams kyllingfileten – faktisk det femte mest solgte produktet i hele kjeden.

Med over 110 millioner middager produsert årlig og en markedsandel på 30 prosent, har Norsk Kylling befestet sin posisjon i det norske dagligvaremarkedet. Nå håper de at «Kyllingsnadder» blir neste store favoritt på middagsbordet.

Du liker nok disse