For nystartede bedrifter kan det være utfordrende å skape oppmerksomhet for produkter og tjenester, samtidig som det er helt avgjørende å bygge kjennskap rundt egen virksomhet. Det kan også være utfordrende å sette seg inn i ulike digitale markedsføringsverktøy, da er det viktig ikke å glemme de helt enkle virkemidlene. Noen smarte plakatrammer kan være nok når du har lyst å gi et butikklokale eller en fasade et skikkelig løft.
En fleksibel og enkel løsning
Hvis den nystartede bedriften har et fysisk lokale, er det smart å ta en titt på hva som er mulig å gjøre med ulike vindusflater og fasade. Det kan for eksempel være mulig å plassere plakatrammer på vegg eller vinduer, og slike plakatrammer er en fleksibel og praktisk løsning.
Det finnes en mengde ulike plakatrammer å velge mellom, noe som gjør det enkelt å velge et alternativ som passer til ulike fasader og designspråk. Enkle klikkrammer kan tilpasses mange ulike fasader, og er et stilrent valg hvis du vil at selve plakaten skal spille hovedrollen.
Ikke glem kommunikasjon i lokalet
Når du vel har fått en potensiell kunde inn i butikklokalet, er det også viktig å fortsette med gjennomført kommunikasjon. Enkle plastrammer eller plakatstativer lar deg presentere både prisinformasjon, ulike brosjyrer og inspirasjonsark på en gjennomført og ryddig måte. Et slikt design gjør det også enklere å passe på at kommunikasjonen er gjennomført, det blir enklere å huske på å oppdatere markedsføringen med jevne mellomrom.
I et butikklokale er det også mulig å eksperimentere med for eksempel plakatrammer med lys, stilrene trerammer eller andre morsomme designalternativer. Imidlertid er det greit å sørge for at designspråket er gjennomført – slik at plakatrammer inne og ute fremstår gjennomførte. Slike tiltak er svært enkle og kostnadseffektive, noe som kommer godt med for en nystartet bedrift. Det er helt enkelt mulig å skape mye oppmerksomhet med virkemidler som er både rimelige og enkle.